• Charakteristika školy

        Gymnázium Ľudovíta Štúra je všeobecnovzdelávacia stredná škola, ktorá svojím absolventom poskytuje úplné štvorročné a osemročné vyššie sekundárne vzdelanie ukončené maturitnou skúškou. Jedným z hlavných cieľov školy je nielen príprava žiakov na štúdium na vysokých školách rôzneho zamerania a na výkon niektorých činností v správe, kultúre a ďalších oblastiach, ale hlavný význam má príprava pre praktický život a ich vlastné vzdelávacie aktivity.

        V zmysle tohto cieľa škola vytvorila podmienky pre voľbu voliteľných predmetov a vzdelávacích aktivít tak, aby každý žiak mohol získať zručnosti podľa svojich záujmov, schopností a plánov do budúcnosti.

        Škola disponuje moderným materiálno-technickým a didaktickým vybavením. Je zapojená do realizácie rozličných dlhodobých i krátkodobých projektov. Výchovno-vzdelávací proces zabezpečuje plne kvalifikovaný vekovo vyvážený pedagogický zbor.

        Študenti gymnázia sú každoročne úspešní v rôznych celoštátnych i medzinárodných súťažiach, pri získavaní štipendií na štúdium v zahraničí ako aj pri prijímacích rozhovoroch na prestížne vysoké školy. Škola svojim absolventom poskytuje kvalitné základy pre ich ďalšie štúdium a následné uplatnenie sa na trhu práce.

        Víziou školy je absolvent vybavený základnými nástrojmi na samostatné celoživotné vzdelávanie, ktorý pozná svoje schopnosti, rozumie sám sebe, uvedomuje si základné humanistické hodnoty a zvláda spoluprácu v tíme pri riešení spoločných úloh. Absolvent školy v súlade so svojimi schopnosťami a etickými hodnotami spoločnosti si dokáže stanoviť vlastné reálne životné ciele, prekonávať prekážky, náročné životné situácie a vie preukázať dostatok pevnej vôle tieto životné ciele úspešne naplniť.

        Profil absolventa Gymnázia Ľudovíta Štúra je založený na základných – kľúčových kompetenciách, ktoré získal ako produkt celkového procesu vzdelávania a aj sebavzdelávania a ktoré vie prakticky a efektívne uplatniť nielen počas ďalšieho štúdia, ale najmä vo svojom profesionálnom a osobnom živote:

        • kompetencie k celoživotnému učeniu sa
        • kompetencie sociálne a komunikačné
        • kompetencie uplatňovať v praxi matematické myslenie a poznanie v oblasti prírody, vedy a techniky
        • kompetencie v oblasti informačných a komunikačných technológií
        • kompetencia riešiť problémy
        • kompetencie občianske, personálne, pracovné
        • kompetencie smerujúce k iniciatívnosti a podnikavosti
        • kompetencie vnímať a chápať kultúru a vyjadrovať sa nástrojmi kultúry
        • kompetencie finančnej gramotnosti

        V záujme dosiahnutia tejto vízie si škola stanovila nasledovné pracovné stratégie, ktoré uvádza skratkou MIAU. Tieto stratégie majú viesť študentov k uchopeniu troch základných otázok a dosiahnutiu jednej kľúčovej odpovede:

        • Motivovať – Prečo niečo robiť?
        • Inšpirovať – Čo robiť?
        • Aktivizovať – Ako to robiť?
        • Úspech zažiť – Aby každý mal príležitosť zažiť úspech!