Vieš hrať piškvorky? 9 štvorcov a dva symboly. Vyhráva ten, kto v akomkoľvek smere skôr vytvorí piškvorku… Poznáš, určite! Ale poďme na vec kreatívnejšie.
A čo keby sme hracie pole rozšírili o ďalšie štvorce? Čo tak hracie pole 15 x 15? A čo tak skomplikovať to hneď v úvode umiestňovaním hracích symbolov? Ako? Prvý hráč nakreslí dva rovnaké a jeden iný symbol. Následne si druhý hráč vyberie, akým symbolom bude hrať. Ďalší symbol zakreslí na hraciu plochu hráč z tých symbolov, ktorých je zatiaľ na hracej ploche menej.
Kto zvíťazí? Víťazom sa stáva ten hráč, ktorému sa ako prvému podarí vytvoriť súvislý rad piatich svojich symbolov v ľubovoľnom smere – ortogonálne alebo diagonálne.
Komplikované?
Tí študenti našej školy, ktorí si povedali, že nie, si to 25. 9. 2025 vyskúšali v školskom kole súťaže Piškvorky. Súťažilo sa v troch kategóriách. A ako to dopadlo?
Umiestnenie žiakov je nasledovné:
Kategória príma a sekunda
- miesto Ema Kaputová
- miesto Timea Bartošová
- miesto Táňa Rybárová
Kategória tercia a kvarta
- miesto Thomas Krištof
- miesto Tomislav Mazúch
- miesto Andrej Švec
Kategória SŠ
- miesto Viliam Baláž
- miesto Jakub Bahleda
- miesto Daniel Ho Minh
- miesto Martin Vician
- mesto Jakub Štromajer
Našim študentom budeme držať palce v novembri, kedy sa zúčastnia oblastných kôl a zmerajú si silu svojej logiky s rovesníkmi zo základných a stredných škôl.