Vedeli ste, že v našom gymnáziu sme realizovali projekt Zelená škola? V tomto školskom roku bol tento projekt zameraný na potraviny - ich vplyv na ľudí či životné prostredie, stravovanie a znižovanie odpadu. Na hodinách matematiky sme sa preto rozhodli urobiť štatistický prieskum v podobe google formulára, ktorý sme rozposlali do jednotlivých tried. Dotazník vyplnilo 191 stredoškolákov a 42 žiakov nižších ročníkov osemročného štúdia.
V časti úlohy Ty a strava sme sa dozvedeli informácie týkajúce sa najmä bufetu, automatu a školskej jedálne. Žiakov sme sa pýtali, koľko peňazí minú v škole za 1 týždeň, čo si najčastejšie kupujú, ale aj aké zdravé potraviny by žiaci privítali. Zistili sme napríklad, že v školskej jedálni sú najobľúbenejším doplnkom muffiny a väčšina žiakov neminie v bufete ani 5 eur týždenne. Čo nás naopak prekvapilo, bolo, že iba zopár žiakov necháva doma pripravenú desiatu splesnivieť v taške. Vďaka týmto odpovediam máme možnosť spoznať žiakov viac a zistiť, aký druh potravín by si najradšej kupovali.
Okrem iného nás zaujali aj vedecké poznatky žiakov. Otázky boli, samozrejme, prispôsobené ich veku. Mladších sme sa pýtali na potraviny s najvyšším obsahom sacharidov, bielkovín či tukov. Na príkladoch sa ukázalo, že dokážu na bežnom spôsobe života rozlíšiť zdravý a nezdravý spôsob života. Starších sme sa pýtali na makronutrienty, aký by mal byť pitný režim, ako sa volá zdravotná porucha pri nedostatku železa v krvi, až po význam skratky RHP.
Dotazník o všeobecnom prehľade žiakov dopadol celkovo nad naše očakávania, avšak povedomie o tomto projekte bolo nízke. Šokovali nás údaje o problémoch s poruchami príjmu potravy. Grafy ukázali, že až 9 žiakov si niekedy úmyselne vyvolalo zvracanie a o poruchách príjmu potravy rozmýšľalo 21 žiakov.
V budúcnosti by sme sa chceli zamerať na propagáciu projektu Zelená škola, najmä na strednej škole. Zistili sme aj, že potrebné viac viesť diskusie o psychickom pohodlí žiakov, aby sme zabránili poruchám príjmu potravy.
Kvarta A